Universal studios - Island of adventures










































Hej fina! Försöker att ta vara på mina sista dagar i USA så bloggen blir lite lidande. Har dessutom dragit på mig en brakförkylning och feber, men det ska inte hindra mig från att njuta in i det sista! Imorgonkväll flyger vi hem till Sverige igen efter 15 underbara dagar och ångesten är enorm. Ska spendera hela dagen idag + morgondagen vid poolen, proppa i mig massa onyttigheter och försöka ignorera plugghögen som ligger och väntar där hemma..

 

I alla fall.. Igår var vi på Universal studios, Island of adventures. Utan tvekan det bästa på hela semestern!! Sprang runt hela dagen och åkte sjuka karuseller, käkade världens största chocolate chip cookie och njöt av vädret och omgivningen. Eftersom att det inte är högsäsong här nu så var det ingen väntetid på några av attraktionerna, så det var bara att springa ut och in. Feber+brakförkylning+bergochdalbanor+skruvar+loopar är ingenting att rekommendera såhär i efterhand men jag trotsade det och åkte Hulken (den gröna bergochdalbanan) hela 5 gånger, haha.. Utan tvekan min favorit. Harry-Potterlandet är också otroligt häftigt och att köpa en 2-dagarsbiljett till Universal (en dag på Universal studios och en dag på Island of adventures) är verkligen att rekommendera om man besöker Orlando. Femte gången gillt för mig och fortfarande lika roligt som det var första gången jag var där 2005. 

 

Nu ska jag hoppa i bikinin och dra mig mot poolen. Hörs senare!!


Kommentarer
Postat av: mimmi

Härliga bilder. Längtar dit speciellt till Hulken hahha. Harry Potter landet är så fint. Ta nu vara på de sista dagarna och krya på dig. <3

2012-11-08 @ 17:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: